Alla inlägg under oktober 2010

Av Helena - 31 oktober 2010 23:43

Sitter här hemma i soffan nu och har på comedy central där "8 simple rules" går just nu, sitter och funderar på lite olika saker, dels sådant som gäller skolarbete, i veckan, då jag har novemberlov så ska jag skriva arbetet i internationella relationer, öva till provet i marknadsföring samt påbörja arbetet i kommunikation/pedagogiskt ledarskap.

Det senaste arbetet jag nämnde ska handla om barn i sorg, med inriktningen på hur man bäst bemöter barnet i sorgen före, under och efter ett dödsfall.


Annars har det varit en lugn halloween-helg.

Det är egentligen bara på tv:n man märkt av halloween, annars har man inte märkt något alls.

Kommer ihåg några år i Härnösand då mamma och vi hade halloweenfest, och antalet gäster växte för varje år, det var spindelväv, pumpor, pumpa paj, chips gjorda på rödbetor, mat, dryck och massa roligt folk.

Inbjudningarna var olika varje år, ett år var det kassetband med inspelad ssga som var inbjudan, ett annat år var det ett inbjudningskort skrivet i mjölk som man var tvungen att stryka på för att texten skulle synas.

Alla utklädda och vi hade bara så himla roligt :)


Nästa lördag ska jag gå till lidingökyrka och tända ljus för pappa, har gjort det ett år men inte i fjol, känns egentligen fel att tända ljus för honom där då han inte finns där. Det hade nog varit en annan sak om han varit begravd här.


Av Helena - 30 oktober 2010 21:59

Sov 15 timmar inatt, och skulle lätt kunna sova nu om jag gick och lade mig. Under helgen har jag inte tänkt göra en enda skoluppgift utan bara ha det lugnt, fast inte sova bort hela helgen, så det gäller att vara vaken ett tag till.


Sitter och funderar på julklappar, att vissa människor ska vara så svåra att hitta något bra till medan en del människor är lätta.

Tänk om man hade haft obegränsat med pengar, vilka julklappar man skulle kunna ge bort, vad härligt det skulle vara.


Nu sitter jag och väntar på att citronsockerkakan ska bli klar och sedan så ska jag gå och ta en skön varm dusch, känns som om det är behövligt.



Av Helena - 29 oktober 2010 18:18

Pappas gryta

Grytbitar
champinjoner i burk
köttbuljong
creme fraiche
(majs om man vill)

Bryn grytbitarna och salta och peppra dom.
Häll ned dom i köttbuljongen och låt puttra försiktigt i ca 40 min.
Fräs på campinjonerna lite och häll sedan ned dem med köttet.
Låt fortfarande puttra lite.
Koka upp ris och gör en sallad.
Precis innan servering häller du ned creme fraische och rör om så den löser upp sig, om du vill häll ned majs också.
Smaka av och servera.

Av Helena - 29 oktober 2010 18:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 23 oktober 2010 21:41

Upptäckte mitt i matlagningen att smöret var slut och jag behövde smör till såsen, så jag slängde på mig kläderna och stressade upp till Tempo så de inte skulle hinna stänga.

Döm om min förvåning när jag stoppas av en polis och får veta att affären blivit rånad och att jag ine får handla, med andra ord så kom jag bara några minuter efter det att rånet hade skett.


Helt sjukt att sådana saker händer här i ett så lugnt område som det faktiskt är:S

Av Helena - 23 oktober 2010 15:02

Igår morse var det alldeles vitt här utanför, ganska mycket snö, ett par cm i alla fall, på väg till skolan så sken solen så snön började smälta och jag lyckades trampa i en 5 cm djup pöl så skön blev dyngsur, så efter 2 timmars lektion med blöta sockar och sedan hemväg i minusgrader så hade jag tapat känseln i foten och var på riktigt dåligt humör.


Och idag, som ett brav på posten, förkylningen har tagit om, ont överallt, feber och noll motivation att ta itu med arbetet i internationella relationer som jag MÅSTE göra.


annars, i övrigt tycker jag att grannen är dum i huvudet som redan ställt utt adventsljusstaken, fast egentligen är jag lite avundsjuk för jag vill också kunna ha adventsljusstakar, men jag har inga fönsterbrädor, kanske nästa år.

Av Helena - 21 oktober 2010 11:50

Var hemma igår och var sjuk samma idag, men är på  bättringsvägen, Är tjock i halsen och ont och täppt i huvudet och ont i öronen, men ändå skönt att det nu kommer så det går över någongång.


I övrigt då? nej inte mycket händer, ingen snö men kallt ute så den kommer säkert såsmåningom. Allting rullar på kan man säga.

Av Helena - 19 oktober 2010 16:16

Börjar bli riktigt less på att vara småförkyld, nu börjar det bryta ut och nu har jag ont i ögonen, är tjock i halsen och så grymt trött.


Hade redovisning i pedagogiskt ledarskap idag och det gick bra, fick bra respons.


I fredags så beställde jag "min lilla kråksång" så nu har jag "vi gick in i en affär, sa goddag vad har ni här kan man möjligtvis köpa en ......" på hjärnan, de är så trallvänliga.


Annars så är det grått och tråkigt väder här i stockholm nu, regn och regn och trist.


Orkar inte skriva något mer just nu då ögonen gör ont av att titta på datorn, ska lägga mig i soffan och mysa under en filt tillsammans med lilla grisen.

Ovido - Quiz & Flashcards