Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Nu kör vi igång kurserna på riktigt

Av Helena - 19 mars 2013 07:13

Är halvvägs på väg till jobbet, ska förbi Hemköp på centralen och köpa oreos, tydligen är de veganvänliga numer, och det är bra till kursen.

Idag startar årets första tredagars kurs, ämnet är kommunikation och det känns ungefär som om jag aldrig varit med om det tidigare, men det har jag ju såklart varit, X antal gånger.

Känner mig mör, sovit så fruktansvärt illa inatt och Max ebola (förkylning) verkar ha smittat av sig lite :(.

Annars händer det inte så mycket just nu, det är en period av mycket jobb, tidiga mornar och sent hemgående, och sen när man väl är hemma ska man äta och sen isäng.
Känns väl inte som om livet blev roligare när vintern tog om med jättekalla minusgrader, snö och is :/

 
 
Ingen bild

Mamma

19 mars 2013 14:32

Det här med att sluta snusa - ni gör det jättebra!!! :)
En fundering: Många jag känner som slutat röka - inkl mig själv - har blivit jätteförkylda på direkten när de slutat... Min tro är att de flimmerhår man pga rökning fått att ligga platt o inte göra nåt väsen av sig får nytt liv när man slutar - de piggar på sig och gör vad de ska - alltså försvara kroppen mot inkräktare, som t ex lunginflammationsbacillusker... = man blir tokförkyld för helt plötsligt känner kroppen av MYCKET mer än förut... kanske samma när man slutar snusa...???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 maj 2013 22:14

Välkommen dit hewi.blogg.se

Av Helena - 17 april 2013 19:45

Flyttar inom kort till www.hewi.blogg.seVälkommen!

Av Helena - 30 mars 2013 13:43

  Natten som var var ingen barnlek.   Redan under dagen hade jag en grym huvudvärk som inte gav med sig trots medicament, men jag tänkte att den ger väl med sig när jag sover... trodde jag.   Den blev värre i samma sekund som jag lade huvud...

Av Helena - 29 mars 2013 14:30

  Sovit tungt när jag sovit inatt. Har vaknat massa gånger, precis som vanligt, menn jag har däremellan sovit tyngre än vanligt. Vaknade med världens huvudvärk, tog ut Leo, som fick träffa Dodde (en likadan pinne som Leo själv, fast brun), så vi ...

Av Helena - 26 mars 2013 18:57

...började bra, slutade sämre. Vi är ett rätt stort företag med många olika avdelningar och ibland saknas förståelsen för de andra avdelningarnas jobb. Detta har inneburit massa extra jobb för mig och en hel del irritation, både från mig och mot mig....

Ovido - Quiz & Flashcards