Alla inlägg under augusti 2011

Av Helena - 31 augusti 2011 21:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 28 augusti 2011 12:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 24 augusti 2011 15:47

Det är jag det. Från och med nu så kommer jag plugga för att bli teckenspråkstolk. Så nu ska jag säga upp min plats på komvux här på Lidingö, skriva en uppsägning till jobbet och sätta mig och plugga. Även om jag förmodligen kommer ha det rätt soft i början då jag faktiskt kan tsp och många av de andra är nybörjare så måste jag ändå slita med grammatiken då jag inte kan den.

Av Helena - 3 augusti 2011 22:57

Klockan är nu 22.58 den 3 aug. Max har åkt till jobbet, jag är ledig idag och imorgon. Sedan jobbehelg med 12 timmars pass. Egentligen så vore de timmarna inget problem, men nu under sommaren så är vi nästan alltid en för lite, och man har dessutom ingen rast, ingen alls. Men är man en till så kan man dela upp jobbet mer, och då märks det inte lika tydligt.


Leo har fortfarande tratt, efter att han opererade klon  så lyckades han slicka ett stort sår på tassen, han slickade alltså bort både päls och hud. Så nu smörjer vi med någon antibiotikasalva, men veterinären var ändå rätt nöjd med hur klon ser ut, även om den vätskat lite. Förmodligen har det kliat och därför han slickat så vi kan ge honom av hans smärtstillande/antibiotikatabletter om man är för på såret. Men fortsätter han såhär så kanske han äntligen kan slippa tratten i helgen.


Annars händer inte så mycket, det är jobb, och jobbar inte jag så jobbar max och jag är hemma med grisen.  Men snart sätter skolan igång igen så då rullar allt på.

Ovido - Quiz & Flashcards