Alla inlägg under februari 2011

Av Helena - 27 februari 2011 23:12

Om mindre än en timme, klockan 00.06 så är det precis 3 år sedan pappa lämnade oss.

3 år som har gått så fruktansvärt långsamt, där vissa dagar nästan slitit sönder en inifrån för att man längtat så mycket efter honom, eller fått en chans att göra något annorlunda.

3 år som samtidigt har gått så fort, som swichat förbi och man undrar hur tiden gått så fort.

3 år av oändlig sorg och saknad, som inte blivit mindre, kanske bara lite mindre akut (men ibland är det precis som då).

Av Helena - 26 februari 2011 21:47

Har ätit chili con carne till middag, bra och billig mat om man har köttfärsen hemma, till det ris och pitabröd. Medan maten lagades ställde jag en deg som skulle bli semlor på jäsning och just i detta ögonblick är snart den sista plåten färdiggräddad.

Känns skönt att vara i fas med något.


Förkylningen, tja, nu har den verkligen släppt, i perioder har jag ingen röst alls men oftast kan jag väsa fram orden. Jag är snorig pch hostar slem. Feber då och då. Vaknade (efter att ha sovit skitdåligt i natt pga hosta och ont i halsen) med sjukt ont i hela vänster sida av nacken/halsen. Hoppas det går över till imorgon för annars tror jag att jag sätter mig och grinar.


Idag såg jag damernas jaktstart och jag tycker faktiskt brudarna är sjukt duktiga, även om det inte blev någon medalj idag, men att vara 4, 6 och 10 bäst i världen är inte fyskam. Imorgon är det herrarnas tur, spännande :)

Av Helena - 24 februari 2011 23:03

Nu funkar den!!!


Imorse kom en elektriker från ugnsföretaget och kollade, inget fel på ugnen, och inte i vår vägg, men den fick inte nog med ström.

När han åkte så gick Max och en ur styrelsen ned i källaren för att se i det stora säkringsskåpet om något syntes där, men det var så struligt att vi ringde bovärden och han kom.


Han kollade också igenom spisen, vår el, vårt säkringsskåp och hittade inget feloch i säkringsskåpet i källaren så fanns inga säkringar till vår lägenhet :S

Våra säkringar fanns tydligen i ett annat skåp en våning upp, så nu är den bytt och jag har lagat mat i ugnen :D


Så grymt skönt att ha en fungerande ugn, med massa finesser, gissar att det kommer ta ett tag att lära sig använda den på bästa sätt nu.



Förkylningen är kvar och härjar, men den kändes ändå rätt okej då jag såg sprinten i VM - Grattis Hellner till guldet och bronset till Jönsson. Och bra kämpat tjejer och ni andra. Tror på ett finfint VM för Sverige i år :)

Av Helena - 23 februari 2011 13:21

Nu är jag hemma i Stockholm efter en snabbvisit i  Härnösand.

Maria och Daniel skulle gifta sig samt döpa sin yngsta son, så jag åkte upp för att vara med på deras dag.

Och det var ett jättefint bröllop och dop!

  

Här är det vackra brudparet med sin söta brudnäbb. Bilden har jag lånat från Hanna ( http://fangoria-mittdittochdatt.blogspot.com/) då min kamera gick sönder och tog bara skitbilder.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Väl hemma så är jag dyngförkyld och febrig, men det är ju sådant som går, så det är ju bara att härda ut.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Idag blir vår lilla gris, Leopold 7 år. Känns ofattbart att det är 7 år sedan han var en liten vild valp


  

Av Helena - 17 februari 2011 21:38

De här raderna säger egentligen allt, så hör är det då man saknar någon som inte finns längre hos oss.

 

Så när vi ses i himmelen,
när vi ses i himmelen,
då får du veta vad alla har gjort,
och vad som hände sen.
När vi ses i himmelen,
när vi ses i himmelen,
det är okej om det tar lite tid,
bara vi möts igen,
upp i himmelen.

 

Text: Magnus Uggla



Av Helena - 12 februari 2011 14:20

Nya spisen kom i tisdags (tror jag det var), själva spisen funkar, inga problem. Men ugnen funkar inte.

ringt en elektriker som ska komma och kolla om det är något glapp i spisen, annars så får de komma och hämta skiten och byta ut den.

Känns som om tålamodet börjar ge upp.

Skulle kunna skita i det här nu, sälja lägenheten och ta en hyresrätt så man slipper allt tjafs.

Av Helena - 5 februari 2011 23:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 5 februari 2011 12:57

Och så är det, igår lade micron av, så nu står vi utan spis/ugn och micro. Jag tror faktiskt att jag håller på att få en hjärnblödning. Den här månaden är redan uppe i 10 000 kr mer än vad en normal månad ska kosta, och ingen av utgifterna är en medräknad utgift. Företaget där vi köpte spisen ifrån har inte helgöppet och det har inte det företag som ska leverera heller.


Just nu vill jag faktiskt helst sätta mig ned och gråta, det känns inte alls roligt nu.

Ovido - Quiz & Flashcards