Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Spisen - sista delen

Av Helena - 24 februari 2011 23:03

Nu funkar den!!!


Imorse kom en elektriker från ugnsföretaget och kollade, inget fel på ugnen, och inte i vår vägg, men den fick inte nog med ström.

När han åkte så gick Max och en ur styrelsen ned i källaren för att se i det stora säkringsskåpet om något syntes där, men det var så struligt att vi ringde bovärden och han kom.


Han kollade också igenom spisen, vår el, vårt säkringsskåp och hittade inget feloch i säkringsskåpet i källaren så fanns inga säkringar till vår lägenhet :S

Våra säkringar fanns tydligen i ett annat skåp en våning upp, så nu är den bytt och jag har lagat mat i ugnen :D


Så grymt skönt att ha en fungerande ugn, med massa finesser, gissar att det kommer ta ett tag att lära sig använda den på bästa sätt nu.



Förkylningen är kvar och härjar, men den kändes ändå rätt okej då jag såg sprinten i VM - Grattis Hellner till guldet och bronset till Jönsson. Och bra kämpat tjejer och ni andra. Tror på ett finfint VM för Sverige i år :)

 
 
Ingen bild

JennyLu

25 februari 2011 11:46

Härligt att ugnen äntligen fungerar! Vi har dubbelugn, men faktiskt använder jag mest den nedre eftersom den har varmluft ♥
Gillar också skidor. Speciellt skidskytte, men inte de alpina grenarna :)

Helena

25 februari 2011 12:08

Vi hade dubbelugn på den som gick sönder, men jag ancände mest den övre, lättare att sätta in och ta ut ur, man slapp böja sig så mycket ;). Men nu har vi en ugn, men vi kan ha vanlig värme, varmluft samt något som hette typ pizzavärme (har inte riktigt koll på den än), spisen har hallogenplattor, så det tar ett tag innan jag fått kläm på det hela, allt går ju så fort jämförelsevis med den gamla spisen/ugnen.

Jag älskar längdskidåkningen, både klassisk, fristil, jag gillar sprinten (verkar ju dock vara en av de få i det här landet som tycker sprint och masstart är roligt) Men det är det enda jag ser på, alpint och skidskytte tappar jag koncentrationen av.

Imorgon är det ju 15 km damer och söndag 30 km herrar :D

Hoppas allt är bra med er, mamma åker upp imorgon till norsjö och stannar i en vecka. Hon ska hjälpa mormor och morfar att flytta.

KRAM

 
Malin

Malin

26 februari 2011 13:33

Jaoo det e ofta han gör det. Har sagt till honom å göra det där.Få se när han tar tag i det.

Tack för senast! Var jätteroligt att få umgås med dig under bröllopskvällen.

http://www.zillaochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 maj 2013 22:14

Välkommen dit hewi.blogg.se

Av Helena - 17 april 2013 19:45

Flyttar inom kort till www.hewi.blogg.seVälkommen!

Av Helena - 30 mars 2013 13:43

  Natten som var var ingen barnlek.   Redan under dagen hade jag en grym huvudvärk som inte gav med sig trots medicament, men jag tänkte att den ger väl med sig när jag sover... trodde jag.   Den blev värre i samma sekund som jag lade huvud...

Av Helena - 29 mars 2013 14:30

  Sovit tungt när jag sovit inatt. Har vaknat massa gånger, precis som vanligt, menn jag har däremellan sovit tyngre än vanligt. Vaknade med världens huvudvärk, tog ut Leo, som fick träffa Dodde (en likadan pinne som Leo själv, fast brun), så vi ...

Av Helena - 26 mars 2013 18:57

...började bra, slutade sämre. Vi är ett rätt stort företag med många olika avdelningar och ibland saknas förståelsen för de andra avdelningarnas jobb. Detta har inneburit massa extra jobb för mig och en hel del irritation, både från mig och mot mig....

Ovido - Quiz & Flashcards