Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Helena - 10 mars 2013 22:58


Kom just in efter Leo´s  kvällsrunda, och insåg att en pigg och glad pinscher som vill ha igång matte på promenaden lämnar spår på kläderna :S


 

Ett stycke lår, med dammiga tassavtryck


 

Jacka med dammiga tassavtryck.

Observera tassarna nere till höger, han jobbar för att stjäla min socka


 


 

Han lyckades till sist, och där har vi svaret varför jag får leta som en galning för at få ihop par av sockarna då jag ska tvätta. (ignorera kassarna med rentvätt bredvid Leo)

Men vad ska man göra? han har ju varit sockgalen sedan han var liten liten valp och nu är han 9 år, känns som rätt harmlöst. Han har ju inte sönder dom utan han bär runt dom och gömmer dom. Det kunde vara betydligt mycket värre :)

Av Helena - 10 mars 2013 21:37

Hittade av misstag min gamla blogg på finest.se, och läste igenom de få inlägg jag gjorde där. En del hade jag helt glömt bort att jag ens hade skrivit.


Den 25 sept 2008 skrev jag;


Dramatik på lidingöbanan


Just när jag tragglat mig hem i folkmassorna på tunnelbanan, via fältöversten och lite shopping så skulle jag äntligen kliva av lidingöbanan hemma, jag hann gå ca 5 meter innan jag hör världens brak bakom mig.

En äldre man ramlade inne i tåget på väg ut och slog huvudet någonting, detta resulterade i mycket blodvite och allmän förrvirring ett tag.

Vi satte farbrorn på bänken i väntkuren och jag sträckte fram de rena näsdukarna jag hade i väskan, något var vi ju tvungna att torka det rinnande blodet med.

Jag gick hem, plockade med mig en flaska vatten, hushållsrullen, plåster, kompress och sax, tänkte att något får vi väl alltid andvändning av.


Ambulansen som var efterringd kom aldrig och på 112 hävdade de att de aldrig fått något larmsamtal, konstigt då både tågchauffören och minst en passagerare ringde, så det slutade med att vi ringde färdtjänst. Då hade vi fått stopp på det mesta av blodflödet men det behövdes sys. Sedan ska man ju alltid kolla upp huvudskador, och speciellt om man är 75 år gammal och sjuklig.


Hoppas du mår bättre snart lilla farbror.


Och 2013-01-02, kl 02:25 fick jag svar från Lidingöbanan Official    


svar: Vi får hoppas att det löste sig för lille farbror!



De var ju inte snabba, men gulligt att de svarade iaf ;)

Av Helena - 10 mars 2013 15:24


Herregud, jag suger verkligen på bloggfronten :/, det är ju typ 1 år sedan jag sist fick tummen ur, pinsamt.


I alla fall så lever vi, även om det till och från känns som om det är knappt. Mycket jobb, och vi jobbar ju om varandra, och Leo har varit sjuk så det har kostat i både pengar och energi.

Han började kräkas ovanligt mycket, bara galla (han har alltid kräkts mycket, men inte såhär) och när han kräkts så kunde han falla ihop och krampa.

Så efter flera vändor hos världens bästa veterinärer och provtagningar, så vet vi nu att han hade en inflammation på bukspottskörteln och den producerade för mycket galla som frätte hål på tolvfingertarmen, så han har alltså haft ett jätteont magsår, min lilla gris.

Men efter ett minimum av 4 måltider/dygn, hemmalagad mat, och medicinering 3 ggr/dag, så börjar det bli bättre. Nu får han bara en pepcid på kvällen, men fortfarande mat minst 4 ggr/dygn.


Vad har annars hänt? jag har ju blivit moster, till världens sötaste lilla apa


 


 


 


 

<3

Ovido - Quiz & Flashcards