Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

gammalt

Av Helena - 10 mars 2013 21:37

Hittade av misstag min gamla blogg på finest.se, och läste igenom de få inlägg jag gjorde där. En del hade jag helt glömt bort att jag ens hade skrivit.


Den 25 sept 2008 skrev jag;


Dramatik på lidingöbanan


Just när jag tragglat mig hem i folkmassorna på tunnelbanan, via fältöversten och lite shopping så skulle jag äntligen kliva av lidingöbanan hemma, jag hann gå ca 5 meter innan jag hör världens brak bakom mig.

En äldre man ramlade inne i tåget på väg ut och slog huvudet någonting, detta resulterade i mycket blodvite och allmän förrvirring ett tag.

Vi satte farbrorn på bänken i väntkuren och jag sträckte fram de rena näsdukarna jag hade i väskan, något var vi ju tvungna att torka det rinnande blodet med.

Jag gick hem, plockade med mig en flaska vatten, hushållsrullen, plåster, kompress och sax, tänkte att något får vi väl alltid andvändning av.


Ambulansen som var efterringd kom aldrig och på 112 hävdade de att de aldrig fått något larmsamtal, konstigt då både tågchauffören och minst en passagerare ringde, så det slutade med att vi ringde färdtjänst. Då hade vi fått stopp på det mesta av blodflödet men det behövdes sys. Sedan ska man ju alltid kolla upp huvudskador, och speciellt om man är 75 år gammal och sjuklig.


Hoppas du mår bättre snart lilla farbror.


Och 2013-01-02, kl 02:25 fick jag svar från Lidingöbanan Official    


svar: Vi får hoppas att det löste sig för lille farbror!



De var ju inte snabba, men gulligt att de svarade iaf ;)

 
 
Sofia W

Sofia W

10 mars 2013 21:51

Haha, gulligt!:) Ja, bättre sent än aldrig!:)

http://Wiksofia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 maj 2013 22:14

Välkommen dit hewi.blogg.se

Av Helena - 17 april 2013 19:45

Flyttar inom kort till www.hewi.blogg.seVälkommen!

Av Helena - 30 mars 2013 13:43

  Natten som var var ingen barnlek.   Redan under dagen hade jag en grym huvudvärk som inte gav med sig trots medicament, men jag tänkte att den ger väl med sig när jag sover... trodde jag.   Den blev värre i samma sekund som jag lade huvud...

Av Helena - 29 mars 2013 14:30

  Sovit tungt när jag sovit inatt. Har vaknat massa gånger, precis som vanligt, menn jag har däremellan sovit tyngre än vanligt. Vaknade med världens huvudvärk, tog ut Leo, som fick träffa Dodde (en likadan pinne som Leo själv, fast brun), så vi ...

Av Helena - 26 mars 2013 18:57

...började bra, slutade sämre. Vi är ett rätt stort företag med många olika avdelningar och ibland saknas förståelsen för de andra avdelningarnas jobb. Detta har inneburit massa extra jobb för mig och en hel del irritation, både från mig och mot mig....

Ovido - Quiz & Flashcards