Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Tiden går...

Av Helena - 4 oktober 2011 19:08

Och jag är skalman när det gäller bloggen, sorry.


Det har hänt en del, jag har hoppat av skolan, droppen kom, efter flera veckor av "fel,fel fel fel fel" allt jag gjorde var fel hela tiden, men droppen kom när jag av en lärarew inför hela klassen fick höra att mitt sätt att teckna badkläder på var ett påhittat familjetecken och om jag fortsätter teckna som jag gör så kommer ingen döv någonsin förstå mig.


Jag har aldrig känt mig så värdelös i mitt tecknande någonsin, i ett språk som är mitt andra språk och som jag använt i 27 år nu.


Min till den totalt opedagogiska och rätt dåliga läraren vill jag bara säga, jag hade rätt och du hade fel, det finns tecken för hallon, slå upp det på spreadthesign eller på ling´s teckenspråkslexikon. Dumma opedagogiska kossa som borde söka sig ett nytt jobb.

 
 
Ingen bild

Sofia W

4 oktober 2011 19:16

<3

 
Ingen bild

Jenny

4 oktober 2011 21:32

Men hjälp vilken puckad lärare! Tråkigt att hon fick dig att hoppa av :(
Vad ska du göra istället? Förhoppningsvis något annat roligt? :)

Helena

5 oktober 2011 11:55

Jag jobbar på stiftelsen JAG, så istället för att jobba som assistent jobbar jag nu på kontoret och styr upp medlemsfester och fixar med kurser och konferanser :)

 
sofie

sofie

5 oktober 2011 10:15

Jag som utomstående har sett dig teckna ex med sofia och jag har sett att du har använt dig av "vanliga" ord som jag har förstått och det inte har varit "hemmahittapå" tecken, Och det finns tecken för hallon och till och med för andra besvärliga ord som tex transsubstationslära (tecknas "förvandlings sak lära" typ.. Bara ta ett exempel ;)
Då är det bra du inte fortsatte med den läraren, men har du ifrågesatt hennes kompetens på högre instans?

En annan sak som jag undrar. Tror du att jag skulle kunna få din mailadress? För att jag har en bekant som skulle gärna vilja ställa lite frågor till dig kring ditt förra jobb på begr.byrå!?

Jag hoppas inte dne här läraren stoppar dina drömmar att bli tolk,
Provat söka kungälv ? jag är så dålig på det där med utbildningar men men...

kram

http://pipomusik.bloggplatsen.se

Helena

5 oktober 2011 11:54

Jag håller på med att skriva till rektorn med "klagomål", men förstår inte att läraren varit kvar i evigheter, det har varit klagomål på henne hela tiden.

Jadå, min mailadress är wikstrom.helena1@gmail.com

Mitt mål är ju inte att nödvändigvis bli tolk utan mest att få grunderna i tsp, själva grammatiken. Så den kan jag läsa på universitetet här i stan :)


Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 maj 2013 22:14

Välkommen dit hewi.blogg.se

Av Helena - 17 april 2013 19:45

Flyttar inom kort till www.hewi.blogg.seVälkommen!

Av Helena - 30 mars 2013 13:43

  Natten som var var ingen barnlek.   Redan under dagen hade jag en grym huvudvärk som inte gav med sig trots medicament, men jag tänkte att den ger väl med sig när jag sover... trodde jag.   Den blev värre i samma sekund som jag lade huvud...

Av Helena - 29 mars 2013 14:30

  Sovit tungt när jag sovit inatt. Har vaknat massa gånger, precis som vanligt, menn jag har däremellan sovit tyngre än vanligt. Vaknade med världens huvudvärk, tog ut Leo, som fick träffa Dodde (en likadan pinne som Leo själv, fast brun), så vi ...

Av Helena - 26 mars 2013 18:57

...började bra, slutade sämre. Vi är ett rätt stort företag med många olika avdelningar och ibland saknas förståelsen för de andra avdelningarnas jobb. Detta har inneburit massa extra jobb för mig och en hel del irritation, både från mig och mot mig....

Ovido - Quiz & Flashcards