Alla inlägg den 28 november 2010

Av Helena - 28 november 2010 22:36

Sov länge idag, behövdes, känner oss inte riktigt krya. Det är en sabla förkylning som hängt i sig sedan juli för max och aug/sept för mig.

Idag är jag riktigt täppt och har torra ögon som svider, irri.


Har suttit och pluggat i 4 timmar idag, kommer ingenstans, för jag fattar inte ens lathunden, så jag höll på att börja grina, och arbetet ska in på fredag så jag har inte så mycket tid att spela på.

Dessutom har jag 2 arbeten till parallelt med det här, ett har jag börjat på och ett har jag inte ens läst instruktionerna på :S,. inte bra, men man hinner ju inte.


Ikäll har jag bakat lussekatter, men det är det enda i "advents-väg" som blivit, jag har inte ens tagit mig ned i källaren för att hämta jul/adventslådan. Men känns ändå inte speciellt kul att pynta här, det enda jag verkligen vill ha är en stor gran med diodrar i olika färger, men det kan vi inte ha här hemma, för det finns verkligen inte plats :(,,, men den dagen vi flyttar, då :)

Av Helena - 28 november 2010 12:26

Fisksoppa

½ kg gul lök
2 msk smör
1msk curry
1 burk krossade tomater
3 krossade vitlöksklyftor
400g torskfilé
1 fiskbuljongtärning
Salt och citropeppar
3 dl vispgrädde

1)      Skala och hacka löken fint, smält smöret i kastrullen och låt löken puttra i smöret utan att den ska få färg i ca 5 min. Tillsätt curry, vitlöken, tomaterna, smula ned fiskbuljongen och tillsätt grädden.

2)      Skär fisken i mindre bitar och lägg ned i soppan och låt koka några minuter. Tillsätt salt och citronpeppar.


Servera med vitlöksbröd ellersmördegsbröd.

Ovido - Quiz & Flashcards