Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Fläskfilé gryta med beanaisesås

Av Helena - 6 november 2010 00:31

Ingredienser

1 fläskfilé ca 600 gram
1 stor burk hela champinjoner
1 dl creme fraich
1 påse bearnaisesåspulver
salt
peppar

1. Skär fläskfilén i cm tjocka skivor.

2. Stek skivorna i en stekpanna och salta och peppra. Lägg i köttet i en gryta.

3. Vispa ur pannan med lite vatten och slå det i en kastrull.

4. stek champinjonerna. Lägg dem i grytan med köttet.

5. Vispa ur pannan med lite vatten. Häll över i kastrullen.

6. Vispa i såspulvret i kastrullen med skyn. Låt koka upp.

7. Blanda i creme fraichen i såsen och låt det koka upp.

8. Slå såsen över köttet och svampen och låt puttra i ca 20 min. (kan behövas spä med lite vatten om det blir för tjock sås).


Servera med ex. potatisgratäng och en fräsh sallad.


.......................


Jag tog färska champinjoner och både grädde och mini creme fraishe (5 dl grädde och en liten burk creme fraishe och 3 påsar beanaisesås, ville ha mycket sås)


Serverade med klyftpotatis och sallad.


Enkel och god mat, passar både om man har gäster eller om man bara ska äta gott hemma.

 
 
Ingen bild

JennyLu

6 november 2010 11:52

Lät smarrigt! Undrar om det funkar med kyckling också? :)
Du får gärna svara här, jag blir så förvirrad annars ;)

Helena

6 november 2010 13:10

Det borde man väl kunna göra. Eftersom man kan äta kyckling med beanaisesås så tror jag det.
Fast man kanske ska köra med grilladkyckling, då den då redan är kryddad och man slipper projektet med at ttillaga kycklingen (jag är lat som du märker).

Jag svarar här för att undvika förvirring ;)

 
Pernilla

Pernilla

6 november 2010 12:25

Sv: det låter gott du sade om fruktsallad :).
Ska kanske testa det.

Låter gott mat recept du skrev..

http://lillapia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 maj 2013 22:14

Välkommen dit hewi.blogg.se

Av Helena - 17 april 2013 19:45

Flyttar inom kort till www.hewi.blogg.seVälkommen!

Av Helena - 30 mars 2013 13:43

  Natten som var var ingen barnlek.   Redan under dagen hade jag en grym huvudvärk som inte gav med sig trots medicament, men jag tänkte att den ger väl med sig när jag sover... trodde jag.   Den blev värre i samma sekund som jag lade huvud...

Av Helena - 29 mars 2013 14:30

  Sovit tungt när jag sovit inatt. Har vaknat massa gånger, precis som vanligt, menn jag har däremellan sovit tyngre än vanligt. Vaknade med världens huvudvärk, tog ut Leo, som fick träffa Dodde (en likadan pinne som Leo själv, fast brun), så vi ...

Av Helena - 26 mars 2013 18:57

...började bra, slutade sämre. Vi är ett rätt stort företag med många olika avdelningar och ibland saknas förståelsen för de andra avdelningarnas jobb. Detta har inneburit massa extra jobb för mig och en hel del irritation, både från mig och mot mig....

Ovido - Quiz & Flashcards