Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Provocerad

Av Helena - 24 november 2010 23:16

Jag blir så sjukt jävla provocerad. Sitter och kollar på "Kvällsöppet med Ekdal" och det sitter någon kärring som är överläkare och som är så sjukt snipig och helst skulle vilka förbjuda ALL rökning överhuvud taget, vuxna ska inte längre ha rätt att bestämma själv om de vill röka/snusa.

Ocj de menar att det är aggressivmarknadsföring att de har tobaken vid kassorna för att när man är trött och hungrig efter en dags jobb så köper man kanske ett paket istället för något annat när man står där.

Så jävla fjantigt.

Det är ju betydligt värre att alkohol går att  sälja och annonsera som man idag får göra, det görs ju aldrig med tobak.

Även om jag själv själv inte röker så anser jag att utomhus ska rökare få röka, i sina lägenheter ska man få röka, precis som på balkongen. Helst skulle jag se rökrum på arbetsplatser. Men självklart ska rökare precis som alla andra ta hänsyn. 

Någonstans håller Sverige på att förvandlas till en överförmyndarstat där man inte ska få bestämma själva över sina liv.


Och även om jag själv är snusare så vet jag att det inte är det bästa att utsätta kroppen för, men det är det mycket som inte är, massa socker, ingen träning, alkohol osv.


Låt folk få ta ansvar själv och skippa dessa självgoda personer som är maniska, snart får vi väl bara sitta och gnaga på varsin selleristjälk när vi ska unna oss något.'


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 maj 2013 22:14

Välkommen dit hewi.blogg.se

Av Helena - 17 april 2013 19:45

Flyttar inom kort till www.hewi.blogg.seVälkommen!

Av Helena - 30 mars 2013 13:43

  Natten som var var ingen barnlek.   Redan under dagen hade jag en grym huvudvärk som inte gav med sig trots medicament, men jag tänkte att den ger väl med sig när jag sover... trodde jag.   Den blev värre i samma sekund som jag lade huvud...

Av Helena - 29 mars 2013 14:30

  Sovit tungt när jag sovit inatt. Har vaknat massa gånger, precis som vanligt, menn jag har däremellan sovit tyngre än vanligt. Vaknade med världens huvudvärk, tog ut Leo, som fick träffa Dodde (en likadan pinne som Leo själv, fast brun), så vi ...

Av Helena - 26 mars 2013 18:57

...började bra, slutade sämre. Vi är ett rätt stort företag med många olika avdelningar och ibland saknas förståelsen för de andra avdelningarnas jobb. Detta har inneburit massa extra jobb för mig och en hel del irritation, både från mig och mot mig....

Ovido - Quiz & Flashcards