Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Helena - 17 augusti 2010 13:15

I år är det 10 år sedan jag tog studenten, sjukt vad tiden har gått.

Under åren som gått så har man tappat kontakten med vänner, som man på den tiden umgicks med i stort sett jämt, men då vi lever i en tidsperiod med datorer och internet så hittar man dem ibland.

Och just att läsa deras bloggar är så roligt för man får en chans att följa dem i deras liv även om  man inte bor i närheten av varandra eller ses.

Men även om de är långt borta och man inte sett dem på typ 10 år så tänker man ändå på dem, och funderar vad de gör.

Det är väl kanske det som är vänskap?

Av Helena - 17 augusti 2010 00:19

Nu har klockan i och för sig passerat midnatt, men gårdagen (eller idag känns det ju som eftersom jag inte sovit än) var trevlig.


Först gick jag till skolan och skrev in mig, tar mellan 20-25 minuter att gå i maklig takt dit, känns så skönt, lite vardagsmotion sådär är ju aldrig fel.


Sedan åkte jag in till Karlaplan och mötte upp Johanna, det blev både lunch och fika och massa prat och trevligheter.


Sedan hem och laga mat, pratade med en kollega och blev så glad och lättad av samtalet.


Resten av kvällen har bara varit lugn, Max har varit på första lektionen på samhällskunskapen och imorgon ska han på Svenska B.


Mina lektioner startar inte förän på onsdag och sedan kommer mamma hit på onsdagkväll.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards